14 Mayıs 2012 Pazartesi

Yağsız Sade Kek


 Kısa bir aradan sonra tekrar merhaba. Yoğunluktan dolayı bir süredir blogumu ihmal ediyorum. Havalar ısındıkça da yeni şeyler denemek de biraz zor geliyor. Aslında paylaşmak istediğim bir sürü tarif var ama
hayırlısı diyelim yaptıkça inşallah paylaşırım. Öncelikle bir süredir arşivde bekleyen tarifleri paylaşmak istiyorum. Bu lezzetli tabağı doğum günümde bana süpriz yapan sevgili Hicran (kardeşimin eşi) benim için hazırlamış. Buradan ona tekrar teşekkür etmek istiyorum. İnsanların birbirlerini karşılıksız sevip sayması çok güzel.
Gelelim kekimize annemin çok sevdiğimiz keki. Çocukluğumuzun hatıralarını canlandıran bu keki annem kadar güzel yapabilen hiç kimse yoktur herhalde. Özellikle abim bu keke bayılıyor. Ben de yapmaya çalışıyorum mesela Korsan Pasta yı yaparken pandispanya olarak bu keki yapmıştım. Bu keki istediğimiz gibi zenginleştirebiliyoruz da. Benim gibi yağlı kek sevmeyenler bu tarifi çok sevecekler.

Malzemeler:
24 cm. lik kalıp için
3 tane oda sıcaklığında yumurta
yumurtaların ağırlığı kadar toz şeker
yumurtaların ağırlığı kadar un
1 paket kabartma tozu
1/2 çay kaşığı kadar karbonat

Hazırlanışı:
Önce yumurta ve şekeri şeker tamamen eriyinceye kadar çırpıyoruz. Daha sonra yavaş yavaş un karbonat ve kabartma tozu karışımını ilave ediyoruz. Azcık daha karıştırdıktan sonra ister yağlanıp unlanmış kalıba istersekde altına yağlı kağıt serilmiş kalıba döküyoruz. 170 derece önceden ısıtılmış fırında 40-45 dakika kadar pişiriyoruz. Her fırının pişirme süresi farklı olduğundan kürdan testi yapmakta fayda var. İsterseniz ılıdıktan sonra üstünü pudra şekeri ile süsleyebiliriz. Ellerimize sağlık

6 yorum:

  1. SAĞLIKLI LEZZETLİ TABAĞI ALDIM ABLACIM
    MMM MİS
    ANNELER GÜNÜN KUTLU OLSUN
    :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet şeker olsun. Çok teşekkür ederim. Senin de anneler günün kutlu olsun canım. Sevgiler...

      Sil
  2. ellerinize sağlık .çok güzel bir tarif.

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir tarif.Ellerinize sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.